- Permohonan bekalan air yang baru akan diproses dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh penerimaan semua dokumen yang berkaitan.
- Sambungan meter air yang baru dan pemasangan paip penghubung akan dilaksanakan dalam tempoh empat (4) hari bekerja selepas pembayaran yuran dan pemeriksaan paip dalaman.
- Pemeriksaan paip dalaman hendaklah dilaksanakan dalam tempoh satu (1) hari bekerja dari tarikh penerimaan notis resit tukang pasang sesalur.
- Semua pertanyaan bil air akan diselesaikan dalam tempoh 30 minit.
- Meter air yang telah dipotong kerana gagal dibayar akan disambung semula dalam tempoh 24 jam selepas pembayaran tunggakan dan yuran penyambungan semula dibuat.
- Deposit akan dipulangkan melalui cek kepada pelanggan dalam tempoh dua (2) minggu bekerja dari tarikh penerimaan notis penamatan bekalan air.
- Pelanggan akan dimaklumkan mengenai gangguan air berjadual sekurang-kurangnya satu (1) hari sebelum gangguan berlaku.
- Air akan dibekalkan kepada pelanggan melalui air tangki tidak lewat daripada tiga (3) jam, selepas penerimaan resit permintaan, jika gangguan air tidak berjadual berlaku.
- Tindakan akan diambil dalam tempoh enam (6) jam untuk memulihkan bekalan air setelah resit aduan paip pecah/kebocoran diterima.
- Maklumbalas bagi kelulusan permohonan pelan retikulasi dan sistem paip dalaman akan diberikan dalam tempoh lima (5) hari selepas permohonan diterima.
- Bayaran akan dibuat dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh penerimaan barangan dan invois daripada pembekal
- Bacaan meter dan penghantaran bil air akan dilaksanakan mengikut jadual.
Kemaskini Terakhir pada 29 April 2016